Thursday, March 5, 2009

kenangan

oh lagi dua hari aku dah nk balik kolej. semester baru dah masuk. aku merindui suasana di sana. tapi bila aku dekat sana, aku rindu suasana dekat jb pula. tak faham betul lah. haaa dah nak masuk semester baru ni yang aku paling tak suke. nanti nak kene check result, pergi register lah, ahh memang lah malas. there's nothing much better than sleep HAHA

semalam aku deal dengan bestfriend aku, lepas die balik je dari kerja aku terus amik die, kitorang nak pergi makan, ronda ronda lah. memang aku takde lesen lagi tapi dah parents aku tak kisah kan, haha enjoy lah bai. kitorang keluar pukul10,lepas tu pergi danga bay lepak lepak adelah dalam 2jam. nak dekat malam kan, dengan aku takde lesen, biaselah mak aku akan risau kan. puku12 kitorang balik.

masa dalam kereta, macam biase lah dah lama tak jumpe kan, borak dan borak. setibe je dekat danga, jalan jalan kejap,lepastu baru pergi makan. dah order tu kitorang amik tempat yang paling strategy lah nak mengumpat.HAHA. dan terjumpa lah classmate kitorang, form 4&5, borak kejap dan kitorang terus duduk kat tempat yang strategy tu.

okay, mase mule mule tu cerita lah pasal die kerja macam mane, aku study macam mane pulak kan. cerita tu ni tu ni tibe tibe je teringat mase kitorang pergi cameron highlands. terkeluar lah segala cerita yang lame. HAHA memang ade lah yang lawak nye aku boleh lupa tapi bestfriend aku ni tak boleh lupa. yelah yang mengait diri sendiri kan, manelah aku nak ingat. mestilah member aku ni ingat kan. aku pelupe orang nye. betul tak tipu. kalau aku ingat memang aku sendiri yang akan bangga.

dah pukul12 tu aku balik lah kan. dalam perjalanan nak pergi kereta tu, lalu lah depan tempat karaoke. lepastu member aku cakap die pernah masuk dalam tu and die kate adik kerja situ. okay ni antara perbualan kami:

bf : eh mase tu dewi masuk situ tau,lepastu nampak adik, afnan tu.
aku : eh die kerja situ?
bf : ye die kerja. makin comel je die. dewi panggil die afnan, tapi die cakap eh jangan panggil aku afnan lah. kau ingat sampai bile bile aku tetap jadik adik kau..hahahaha
aku
: hahahaha. ceyh tak perasan die tu same baye je.
bf : tau takpe.

dan tibe tibe aku teringat pasal si afnan tu. dulu dulu punye cerita lah. aku cerita kat dewi ni. tapi malas lah nk buat dialog tu.

cerita die macam ni.aku rase mase tu form1. mase tu dekat sekolah agama aku rase lah kat sekolah agama kejadian ni, pergi sekolah, mase tu aku tak taulah macam mane budak budak ni boleh terlepas kat kelas aku ataupun diorang same kelas dengan aku. budak budak tu terdiri daripada johari dan juga afnan lah yang aku paling ingat. sebab ni kerja budak dua ekor tu jelah. aku tengah duduk dengan kawan yang lain dan tibe tibe budak budak ni datang. salah sorang dari die lah tanye:

1: eh putri kau ade dapat ayam tak dekat rumah kau?
aku: ayam? oh korang lah yang letak ayam tu dekat rumah aku? bodoh heh korang? dah satu rumah kecoh takut ade tande ape ape ke..ape masalah korang?
1: takdelah, kitorang kebetulan lalu dekat dekat area rumah kau, lepastu kitorang ternampak ayam tu dekat malinja7 tu, kitorang amik lah. pastu aku tanye die (sambil tunjuk orang ke-2), nak buat ape ayam ni, pastu die kata jom kite hantar rumah putri. pastu kitorang lalu rumah kau, aku jerit name kau, tapi macam takde orang. kitorang masuk rumah kau, kitorang amik bakul baju yang ade dekat dengan ampai baju tu, kitorang tinggalkan ayam tu dalam bakul tu, pastu kitorang terus lari.
aku: yang kau amik ayam tu, pastu tak pasal pasal nak letak kat rumah aku dah kenape? korang tak amik ayam tu kan boleh!
1: tu kire macam hantaran lah...
aku: ah mengarut je kau!
lepas tu diorang gelak gelak dengan kawan kawan yang lain.
1: habis tu kau buat ape dengan ayam tu?
aku: entah. bapak aku buang dah kot. hhahahahah ( aku pun gelak jugaklah)

kelakar boleh tak. baru belasan tahun, dah cakap hantaran. ayam pulak tu. kalau kereta kebal tu aku boleh terima lagi, berbaloi jugak, yela kalau rase kereta kebal tu macam menyemak, aku terus boleh jual. dapat jugak duit kan HAHA

tapi sebelum budak budak tu mengaku, semalamnya lah,aku balik dari sekolah, lepastu bibik aku cakap, tadi ade ayamnya dalam bakul tu. ya semua orang bising bising. aku dah pelik. aku tanye sape yang bagi? bibik aku cakap ya nggak tau lah dan orangnya ada talipon ke sini (call rumah lah), die tanye ade dapat ayam nggak, lepastu talian nya terus dimatiin. aku lagi lah rase takut.

malam tu bising bising lah, dengan mak aku, kakak aku,taulah perempuan kan, yang lelaki tu cume tanye satu perkataan, yang perempuan menjawab berlebar lebar sambil dengan reaksi dan mengulangi kate kate.

esoknye balik je dari sekolah, aku bagitahu kakak aku, lepastu die pergi nye kecoh dekat mak aku. aku dah takut mak aku nak marah marah, tapi tak. die panggil aku lepas tu die tanye siape kawan aku yang hantar tu. gile cuak aku. aku cerita jugak, lepastu mak aku boleh ketawe bile aku sebut pasal hantaran. adeyh. aku punye lah beriye nak marah kakak aku lepastu takut takut mak aku marah kan. tapi tak jadik sebab mak aku tak marah. dan ayah aku pun dah tau cerita keseluruhannya.

haa tulah pengalaman menjadi aku dan pengalaman menjadi budak baru dalam kalangan lelaki. sebab mase sekolah rendah, aku sekolah perempuan, so nak bergaul dengan lelaki tu kurang sikit. dah masuk sekolah menengah tu baru aku kenal lelaki HAHA.

kadang-kadang tu pengalaman yang lama boleh menjadi pahit dalam hidup kita tapi pengalaman juga yang akan mengubah segala yang buruk kepada yang baik. pengalaman juga akan dimengertikan sebagai kenangan. dan kenangan itulah juga yang tak boleh kite nak samekan mase dulu dan mase sekarang. yelah kalau dulu kite main,police entry (betul heh?), main getah, lubang tikus, guli, teng teng, tapi sekarang jangan kate budak kecik, budak yang baye baye aku pun dah kemaruk dengan playstation. yang budak budak kecik tu aku waras lagi lah nak fikir, sebab diorang memang dah dilahirkan untuk zaman teknologi macam sekarang ni, tapi yang aku tak habis nak fikir, budak budak baye aku, yang kemaruk sangat, bile dah ade game macam macam sekarang, diorang pulak yang kemaruk lebih lebih dan sampai tak pergi kelas -.- HAHA aku cakap berdasarkan pengalaman. sebab aku pun macam tu. adat lah kan, tak pernah wujud mase kite kecik kecik dulu. setandinglah dengan dunia teknologi sekarang ni kan. tak lah orang cakap kite ni macam katak dibawah tempurung. peace! \m/

2 cakap|cakap:

durianjawa said...

hi putet ;p
ermm..xde la nak komen ape pun..cuma nak cakap


putet nampak comel dengan baju kebaya tu..dah macam indi dalam cite liontin...hehe..

Kiubrubik said...

hoho